Google Analytics

Google AnalyticsNenad Matić2018-09-01T19:17:41+00:00

Da vsaka spletna stran služi svojemu namenu jo je potrebno pravilno tehnično in vsebinsko prilagoditi naši ciljni skupini. Pri tem nam pomaga meritev učinkovitosti spletne strani z brezplačnim orodjem, kot je Google Analytics.

Pri analizi kopice podatkov, ki jih ponuja Google Analytics smo v osnovi najbolj pozorni na statistične kazalce in sicer:

  • Kakšen je povprečni čas obiska ene strani?
  • Kakšno je povprečno število ogledov strani posameznega obiskovalca?
  • Iz kje prihajajo obiskovalci v odstotkih?

  • Kakšno je število vseh obiskovalcev spletne strani?
  • Kakšna je “stopnja odboja” spletne strani?
  • Kakšno je število unikatnih obiskovalcev?
  • Kakšna je stopnja konverzije na spletni strani?

Postavimo jasno nakupno pot kupca, ki vodi do ciljne strani. Vspostavimo cilje in lijak ali “funele”, ki nam pomagajo ugotoviti, kje se nakup obiskovalca zatakne oziroma v kateri točki obiskovalec zapusti nakupovalno pot in odide drugam. Ko ugotovimo vzrok, ga nemudoma odpravimo in ponovno spremljamo proces nakupa. To ponavljamo, dokler problem ni odpravljen. Ko odpravimo problem je potrebno meriti kaj se zgodi z obiskovalci po opravljeni konverziji. Cilj je obiskovalce čim dlje zadržati na spletni strani. Optimiziranje tovrstne nakupne poti je nujno potrebno narediti, če želimo doseči željen cilj oziroma izboljšati prodajo naših storitev ali izdelkov.

Google Analytics in Google AdWords sta nepogrešljivi orodji za učinkovito trženje naših izdelkov ali storitev.

Komu je namenjen Google Analytics?

Danes je za trženje izdelkov ali storitev nujno potrebno imeti lastno spletno stran ter jo prilagoditi potrebam trga.

Vsak od nas, ki ima spletno stran želi vedeti kdo so obiskovalci, ki prihajajo na spletno stran, iz kje prihajajo, kaj jih zanima, kaj klikajo, kje se zadržujejo, katere strani odpirajo, koliko časa se zadržujejo na strani, ipd.

Google Analytics orodje nam omogoča vse to in še mnogo več.

Pridobljena analiza nam omogoča pri učinkovitejših marketinških aktivnostih glede na odziv obiskovalcev oziroma potencialnih kupcev naših storitev ali izdelkov. S tem smo posledično korak pred konkurenco, ki ta brezplačni način analize ne uporablja. Prilagoditev trgu je ključnega pomena za uspeh poslovanja.

Nekatere prednosti uporabe Google Analytics

  • Popolnoma brezplačno orodje za uporabo do 10 milijonov zadetkov na mesec.

  • Popolna analiza prometa in obnašanja obiskovalcev na naši spletni strani.

  • Podatki, ki so pridobljeni nam koristijo pri uspešnejših marketinških kampanjah.

  • Z vpoštevanjem pridobljene analize se lažje prilagodimo trgu oziroma potencialnim kupcem ter si s tem povečamo število konverzij.

  • Z uporabo Google Analytics smo lahko vedno korak pred konkurenco.

  • Ugotovimo ali so naše marketinške aktivnosti na strani učinkovite ali ne.

  • Ugotovimo ključne besede, katere obiskovalci uporabljajo preden obiščejo našo spletno stran.

  • Pošiljanje statistističnih analiz na elektronski naslov.

Google Analytics in REmarketing

REmarketing ali ponovno trženje se izvaja samo za tiste obiskovalce, ki so obiskali našo spletno stran in niso naredili nobene konverzije (prijava na e-novice, nakup,…) ali pa so izvedli nakup in jim ponudimo kaj drugega. Vsem tem namreč sledimo s svojimi oglasi po vseh spletnih straneh, ki omogočajo prikazovanje Google oglasov.

Pri tem lahko segmentiramo obiskovalce po tem, kateri izdelek so si ogledovali ali ga kupili, glede na njihovo vedenje, čas zadrževanja, ipd.

REmarketing kampanjo začnemo tako, da REmarketing kodo vnesemo na spletno stran, znotraj AdWords sistema, ter kampanji določimo seznam ali pravila. Pri tem lahko kampanjo prilagodimo in pošiljamo samo tistim, ki so želeli izvesti nakup in izdelek postavili v košarico, vendar nakupa niso zaključili.

REmarketing kampanjo lahko začnemo tudi brez vstavlajnja nove kode in sicer s pomočjo Google Analytics kode. V obstoječo Google Analytics kodo vstavimo eno vrstico kode in naš Google Analytics je že pripravljen za REmarketing.

Prednost izvajanja REmarketing kampanje z Google Analytics:

  • Priprava kampanje je hitrejša.

  • Ponuja bolj podrobno ciljanje glede na informacije pridobljene z Google Analytics.

  • Možnosti segmentiranja so zelo obsežne in prepuščene našemu marketinšemu znanju, kako animirati obiskovalca za prvi ali ponovni nakup.

Z REmarketing kampanjo se zagotovo poveča procent željenih konverzij in s tem posledično prodaja storitev ali izdelkov.

Razlike med Google Analytics in Google AdWords

Google Analytics

Neažurni podatki z Google AdWords sistemom, ker le ta posreduje podatke Google Analytics-u enkrat na dan (opazimo razlike med statistikami).

Google Analytics z nastavitvijo filtrov ne beleži nelegitimnih klikov, jim pa prišteje obiske. Nelegitimni kliki so lahko kliki, ki so nenaravni (klike umetno povzročajo roboti, dvokliki, ročni kliki namenjeni zvišanju stroškov oglaševanja in povečanju dobička lastnikov spletnega mesta, ipd.) Sistem preveri vsak klik Google AdWords oglasa in ko ugotovi neveljavnost klika jih izloči iz poročila ter ga posledično ne zaračunava, kot klik na oglas.

Obiskovalci, ki obiščejo na našo spletno stran prek Google AdWords oglasa imajo lahko izklopljen JavaScript, piškotke in slike, ki onemogoča, da Google Analytics zabeležil takšen obisk.

Google AdWords

Google Analytics-u Google AdWords sistem enkrat na dan posilja podatke (opazimo razlike med statistikami).

AdWords sistem z nastavitvijo filtrov ne beleži nelegitimnih klikov.

Nelegitimni kliki so lahko kliki, ki so nenaravni (klike umetno povzročajo roboti, dvokliki, ročni kliki namenjeni zvišanju stroškov oglaševanja in povečanju dobička lastnikov spletnega mesta, ipd.) Sistem preveri vsak klik Google AdWords oglasa in ko ugotovi neveljavnost klika jih izloči iz poročila ter ga posledično ne zaračunava, kot klik na oglas.

Obiskovalci, ki obiščejo na našo spletno stran prek Google AdWords oglasa imajo lahko izklopljen JavaScript, piškotke in slike vendar Google AdWords tak klik vseeno zabeleži.

Najbolj idealno je povezati Google AdWords sistem in Google analytics ter primerjati pridobljene podatke. Ko jih povežemo je nujno potrebno poskrbeti za pravilno sledenje z “auto-tagging-om”, ki  omogoči, da se Google AdWords sistem in Google analytics ločeno beležita. Če to ne storimo se ti obiski beležijo skupaj z naravnimi rezultati kar ne smemo početi, če želimo imeti koristne informacije za nadaljnjo obdelavo in marketinško strategijo.

Z Google Analytics se lahko določijo šibke točke spletne strani

Ko imamo našo spletno stran povezano z Google Analytics nam je med drugimi informacijami zelo pomemben podatek, da vemo kakšno stopnjo “bounce rate” imamo. Ta izraz ponavadi prevajajo tudi kot “stopnja odboja”, “stopnja preboja”, “stopnja zapustitve spletne strani”, “zapustna stopnja”, ipd. Enostavno povedano gre tu za prikaz analize v odstotkih vseh obiskov spletne strani, ki so obiskali samo prvo stran (vstopno stran – landing page) in po tem spletno stran zapustili in odšli drugam ne da bi sledili še kakšni drugi povezavi na tej strani. Do visoke stopnje “bounce rate” lahko pride zaradi različnih dejavnikov. Med drugim so lahko zapustili vstopno stran, ker jim ni bila všeč grafična podoba strani ali če so našli informacijo, ki jo potrebujejo in odšli drugam, ipd.

Da izboljšamo “stopnjo odboja” moramo vpeljati različne prilagoditve in spremembe, kot so:

  • izboljšati navigacijo,

  • dodati klice k akciji,

  • vpoštevati psihologijo barv na strani,

  • spletno stran prilagoditi mobilnim napravam, ipd.

Vse je odvisno od pričakovanja in želja naših obiskovalcev. Spoznamo jih pri podrobni analizi ključnih pokazateljev uspeha KPI-jev (key performance indicators) in s tem proučimo obiskovalčeve želje in potrebe.

Nižja je “stopnja odboja” boljše je. V praksi je zadovoljiva stopnja vse kar je pod 50%.

Kako z Google Analytics do uspeha na socialnih omrežjih?

Google Analytics nam omogoča ločeno spremlljanje prometa, ki prihaja na našo spletno stran iz socialnih omežij. Te rezultate primerjamo z rezultati, ki ne beležijo prometa iz socialnih omrežij. Pomembno je ugotoviti obnašanje potencialnih stranke, ki prihajajo na našo spletno stran iz socialnih omrežij. Obnašanje potencialnih strank se izraža v njihovih konverzijah, koliko časa se zadržujejo na naši spletni strani, kaj jih zanima in podobno. Te rezultate uporabimo pri ustvarjanju uspešne marketinške kampanje na socialnih omrežjih.

Google Analytics
Rating: 5 - 2 reviews
Upravljavec spletnih mest uporablja piškotke za namene zagotavljanja boljše funkcionalnosti in uporabniške izkušnje, varnosti, nemotenega delovanja spletnih portalov ter štetja uporabnikov na spletnem mestu. Prosimo, da s klikom na DA potrdite soglasje za uporabo piškotkov. Pojasnila glede uporabe spletnih piškotkov si lahko preberete na strani spletni piškotki. Nastavitev piškotkov DA

Piškotki skupine 2

Analitični in funkcijski piškotki, s katerimi analiziramo promet na spletni strani. Z uporabo spletne strani se strinjate z namestitvijo. Če se s tem ne strinjate, ustrezno označite in teh piškotkov ne bomo namestili.

Piškotki skupine 3

Piškotki naših partnerskih storitev, kot so Facebook in Google. Ti piškotki omogočajo uporabo vtičnikov in funkcij na spletni strani, ki so povezane z njihovimi družbenimi omrežji in drugimi platformami ter za sledenje vaši uporabi njihovih storitev. Z uporabo spletne strani se strinjate z namestitvijo. Če se s tem ne strinjate, ustrezno označite in teh piškotkov ne bomo namestili. Lahko se zgodi, da vam v tem primeru nekatere zanimive funkcije spletne strani ne bodo na voljo.