Google oglaševanjeNenad Matić2018-10-14T17:06:02+00:00

Google oglaševanje | zagotovljena od 20% večja prodaja

Google oglaševanje vam priskrbi visoko pozicioniranje vaših storitev iskalnih rezultatih na Googlu.

Pokličite in svetoval vam bom kako oglaševati ceneje.

Google oglasevanje - storitev

  • Naročnik oglasa plača le, če kdo klikne na oglas.

  • Oglasi se lahko prikazujejo samo določeni ciljni skupini.

  • Vedno lahko merimo učinek oglaševanja.

  • Z nizkimi vložki do večje prepoznavnosti in prodaje.

  • Oglaševalsko kampanjo lahko sproti prilagajamo in izboljšujemo ter s tem dosežemo večji učinek.

  • Optimizacija google oglaševanja doseže manjši vložek z večjim učinkom.

  • Dosežemo večji obisk na spletno stran, kar upliva na višje pozicioniranje na Googlu.

Google oglaševanje se je začelo leta 2000 in je trenutno najbolj priljubljeno spletno oglaševanje, ki ponuja možnosti tekstovnega in slikovnega oglaševanja na različnih spletnih mestih in samem iskalniku Google.

Najbolj izpostavljena prednost Google oglaševanja v primerjavi z oglaševanjem na radiu, televiziji in tiskanih medijih je ta, da lahko merimo učinek oglaševanja ter da z manjšim vložkom dosežemo večji učinek.

Z merjenjem Google oglaševanja spoznavamo obiskovalce ali potencialne kupce in na podlagi njihovega obnašanja optimiziramo oglaševalsko kampanjo. S tem Google oglaševanje še pocenimo in z manjšim vložkom dosežemo večji učinek.

Oglaševanje na Googlu je zelo priljubljen način oglaševanja, ker so rezultati odlični. Omogoča doseg ciljne skupine oziroma potencialnih kupcev, ki so v tistem trenutku v fazi, ko iščejo izdelek ali storitev in imajo željo po nakupu.

Zakaj je bolje, da Google oglaševanje opravi izkušeni oglaševalec?

Cenejše Google oglaševanje

Google oglaševanje ima postavljena pravila, ki jih moramo nujno vpoštevati. V nasprotnem primeru nas kaznuje in sicer z zavrnitvijo pripravljenega oglasa. Če pride do zavrnitve oglasa, se ta popravi po pravilih, ki jih zahteva Google in oglas bo sprejet.

Pogostost napak pri tvorjenju oglasov in kršenje pravil se sankcionira s strani Googla. Google lahko zaradi tega onemogoči upravljanje oglaševalskega računa.

Prav tako je zelo pomembno, da se Google oglaševanje opravi strokovno in premišljeno, da bi bilo oglaševanje čim bolj optimizirano in cenejše. V nasprotnem primeru je lahko zelo visoka cena na klik ali celo oglaševanje ni donostno, ker je nepravilno zastavljeno.

Priporočam, da oglaševanje opravi tisti, ki ima opravljene certifikate za Google oglaševanje.

Prednosti Google oglaševanja

  • Naročnik oglasa plača le, če kdo klikne na oglas. Če obiskovalec spletnega mesta oglas ne klikne in ga samo vidi, oglaševalec ne plača ničesar.

  • Oglaševalec lahko omeji prikazovanje oglasov. Pravilen izbor ključnih besed, ki jih iskalec-obiskovalec vpisuje, da bi dobil željen seznam zadetkov je ključnega pomena pri uspešni marketinški kampanji.

  • Veliko prednost ima Google oglaševanje pred klasičnim oglaševanjem in sicer v tem, da lahko vedno merimo učinek oglaševanja. Omogoča nam, da lahko oglaševalsko kampanjo sproti prilagajamo in izboljšujemo ter s tem dosežemo večji učinek.

  • Google AdWords oglaševanje ima posebnost, da se lahko oglašujemo tudi za zelo majhen znesek. Pri nizkih vložkih oglaševanja se pri merjenju pridobi relativno malo informacij zato je priporočljivo odšteti za Google oglaševanje malo več.

  • Oglaševalski kampanji se lahko nastavi dnevni proračun, časovna omejitev prikazovanja oglasov (v katerih urah ali dnevih želimo ali ne želimo oglaševati), na katerih napravah želimo oglaševati (na pametnih telefonih ali stacionarnih in prenosnih računalnikih), ipd.

Google oglaševanje delimo v dve skupini

Google oglaševanje v iskalnem omrežju

Pri oglaševanju v iskalnem omrežju se določijo ključne besede, pod katerimi želimo, da se tekstovni oglas prikazuje v iskalniku Google. Prikazuje se vsem iskalcem, ki vpišejo ključno besedo, katero smo zakupili za oglaševanje.

Google oglaševanje je zelo priljubljeno pri podjetjih, ker je učinkovito in se z njim prikazujejo potencialnim kupcem točno takrat, ko iščejo izdelek ali storitev.

Posledično je razumljivo, da je konverzija pri tem oglaševanju najboljša. Google oglaševanje v iskalnem omrežju nam omogoča tudi remarketing.

Google oglaševanje v prikaznem omrežju

Pri oglaševanju v prikaznem omrežju se določi koliko, kje in komu želimo oglas prikazati v sklopu spletnih mest, ki so v mreži Google AdSense med katere spada tudi YouTube oglaševanje. Na spletnih mestih je nameščena koda, prek katere Google servisira oglase. Oglaševanje na Googlu lahko nastavimo tako, da ciljamo samo na določena spletna mesta kjer se ključna beseda v vsebini pojavlja in na interese obiskovalca, ne glede na katerem spletnem mestu se nahaja.

Google oglaševanje v prikaznem omrežju nam omogoča tudi remarketing, ki je za razliko od Google oglaševanja v iskalnem omrežju nadgrajen v dinamični remarketing. Dinamični remarketing se predvsem priporoča za spletne trgovine.

Pokličite in pojasnim vam, kako je lahko Google oglaševanje cenejše!

Pokličite in pojasnim vam, kako je lahko Google oglaševanje cenejše!

Optimizacija uporabniške izkušnje na prilagojeni vstopni strani

Ko z oglasom prepričamo posameznika, da klikne na naš oglas smo izpolnili prvi cilj oglaševalske kampanje. Po kliku na oglas iskalca informacij preusmerimo na prilagojeno vstopno stran na kateri je naš drugi cilj, da ga motiviramo oziroma prepričamo k nakupu storitve ali izdelka.

Odlična uporabniška izkušnja na prilagojeni vstopni strani je tista, ki vsakega iskalca informacij po kliku na oglas spremeni v kupca. V praksi je to nemogoče doseči, vendar se trudimo, da je ta stopnja konverzije čim večja. Z dobro uporabniško izkušnjo dosežemo tudi višjo oceno kakovosti (QS) in posledično nižjo ceno na klik.

Google oglaševanje in meritev oglaševalske kampanje

Meritev oglaševalske kampanje je nujno potrebna. Google oglaševanje brez merjenja nima nobenega smisla. Ne moremo vedeti kakšna je uporabniška izkušnja in kateri oglas je prepričal iskalca informacij k nakupu, če to ne merimo.

Pri merjenju spremljamo rezultate, ki jih ponuja Google oglaševanje (ceno klika, število prikazov, število klikov, ipd) vendar to ni dovolj. Googlov račun moramo povezati z Google Analytics in spremljati število in vrednost konverzij.

Da bi lahko v Google Analytics spremljali konverzije je potrebno nastaviti cilje. Pri spletnih trgovinah se doda koda s katero se določi vrednost izdelka. Če spletna trgovina ne obstaja se določijo drugi cilji, kot so izpolnjen kontaktni obrazec, čas na strani, ipd.

S temi nastavitvami lahko pridobimo podatke in z njimi ocenimo ali je oglaševalska kampanja uspešna ali ne. Spremljamo razmerje med stroški in prihodki, da bi bilo Google oglaševanje sploh racionalno.

Google oglaševanje ROI formula

Google oglaševanje CR formula

Stopnja konverzije CR (conversion rate)

Pove nam kako je uspešna oglaševalska kampanja. Procentualno nam izraža uspešnost konvercije glede na klik.

Donosnost investicije ROI (return on investment)

ROI mora izračunati vsak oglaševalec, da bi ugotovil ali je zanj investicija v Google oglaševanje smiselna ali ne. Ko oglaševalci govorijo o ROI, dejansko mislijo na ROAS (Return on ad spend) oziroma na donosnost investicije v Google oglaševanje. Razlika med ROI in ROAS je samo v različnem izračunavanju stroškov.

Bolje je najeti strokovnjaka, ker je pri oglaševanju potrebno veliko znanja, da bi bilo Google oglaševanje uspešno in donosno. Zaradi pomankanja znanja pri pisanju in nastavitvah oglaševanja se posledično zviša cena na klik tudi do 4 krat.

Zviša se tudi število nerelevantnih klikov, kar dodatno vpliva na skupni proračun oglaševanja. S takšnim oglaševanjen ne boste privarčevali in ne boste profitirali. Zgodilo se bo samo to, da boste investicijo v Google oglaševanje zapravili z nobenim željenim učinkom.

Kako Google oglaševanje razvršča oglase?

Ad Rank določa kako bo Google razvrstil določen oglas. Zeleno obarvane vrednosti prikazujejo najboljšo razporeditev in rdeče obarvane najslabšo razporeditev oglasa v Googlovem iskalniku.

Št. oglaševalcevCNKQSRANKPozicija oglasa v Googlovih
zadetkih iskanja
14,00 €14X
23,00 €392
32,00 €6121
41,00 €883

Google oglaševanje pri razvrščanju oglasov upošteva tri dejavnike:

  • Razmerje med prikazi in kliki (CTR – click through rate)

  • Najvišjo ceno za klik (CPC – Pay per click)

    Je najvišja cena, ki smo jo pripravljeni plačati za klik na oglas. Če ključna beseda ima veliko konkurence je potrebno plačati na klik več, da bi se prebili na višje pozicije in obratno.

  • Oceno kakovosti (QS – quality score)

    Določi jo Googlov sistem in sicer z oceno od 1-10. Visoka ocena kakovosti (npr:10) pomeni, da je naš oglas, ključna beseda in ciljna prilagojena spletna stran kvalitetna in koristna za tistega, ki vidi oglas.

    Če je višja ocena kakovosti je posledično tudi 8-krat nižja cena klika na oglas.

    Oceno kakovosti določajo trije parametri:

    Razmerje med prikazi in kliki (CTR)
    kar 60% ocene kakovosti

    CTR (click through rate) je procentualno razmerje med prikazi in kliki tekstovnega ali slikovnega oglasa.

    Ustreznost oglasa

    Ustreznost oglasa določa povezanost ključne besede s samim oglasom. Ocena, ki se določi vpliva na celotno oceno kakovosti oglasa.

    Izkušnje s ciljno stranjo

    Tu se ocenjuje kako zelo je vsebinsko povezan oglas s prilagojeno vstopno stranjo in kakšna je uporabniška izkušnja.

Informativni izračun za Google oglaševanje:

V Google računu nam Google predlaga ceno na klik glede na iskano ključno besedo. V spodnjem primeru je to 0,70 €/klik.

Google oglaševanje in predlagana cena oglaševanja

Če bi dobili oceno kakovosti (QS) 1 ali 2 bi se cena na klik povečala na 2,8 €/klik. (neoptimizirana spletna stran)

V primeru odlične ocene kakovosti (QS) pa bi se cena razpolovila na 0,35 €/klik. (optimizirana spletna stran)

Če se pri vseh treh parametrih dobi ocena pod povprečjem bo ocena kakovosti (QS) 1 ali 2. To je lahko, če pogledamo tabelo spodaj tudi 4 krat dražja cena na klik.

Če vpoštevamo vsa pravila Google oglaševanja lahko dobimo oceno kakovosti (QS) 10 in s tem posledično nižji strošek klika tudi do 50% od povprečja.

Ocena kakovostiCena klika
10-50,00 %
9–44,20 %
8–37,50 %
7–28,60 %
616,7%
5merilo uspešnosti
425%
367,3%
2150%
1400%

Kako Google oglaševanje določa ceno na klik (CNK)?

PPC (pay per click), CPC (cost per click) ali CNK je cena na klik, ki jo oglaševalec določi pri oglaševanju ključne besede na tekstovni ali slikovni oglas.

Oglaševalec plača le, če iskalec-obiskovalec klikne na oglas. Vsaka ključna beseda ima svojo ceno na klik. Določi se tudi maksimalna cena klika, ki jo je oglaševalec pripravljen plačati.

Google oglaševanje RANK formula

Št.
oglaševalcev
CNK
plača oglaševalec
QSRANK
14,00 €0,14
23,00 €0,39
32,00 €0,612
41,00 €0,88

Google oglaševanje CNK formula

Št. oglaševalcevCNK
plača oglaševalec
QSRANKCNK
zaračunava Google
12,00 €1141,80 €
23,00 €0,7122,50 €
31,00 €4,1100,40 €
44,00 €0,14Min. BID

Na ceno klika najbolj vpliva ocena kakovosti (QS)!

Če ocena kakovost (QS) pade pod 5 je potrebno Google oglaševanje zaustaviti in optimizirati oglaševalsko kampanjo.

Pravilno optimizirana spletna stran zvišuje oceno kakovosti in s tem znižuje ceno na klik!

Pravilno optimizirana spletna stran zvišuje oceno kakovosti in s tem znižuje ceno na klik!

Google oglaševanje v iskalnem omrežju

Večina se odloča za Google oglaševanje v iskalnem omrežju. Pri tej vrsti oglaševanja se oglasi prikazujejo v rezultatih iskanja pod in nad organskimi rezultati.

Oglas se prikaže, ko iskalec vpiše ključno besedo katero je oglaševalec zakupil. Glede na to, da je oglaševalcev več in da je tudi več tistih oglaševalcev, ki zakupijo isto ključno besedo se v ozadju sproži dražba, ki določi ali se oglas sploh prikaže.

Če se odloči za prikaz oglasa potem oglasu določi še njegovo pozicijo v iskalnih rezultatih. Kako visoko se pozicionira oglas je odvisno od agresivnosti konkurence, ocene kakovosti (QS) in višine povprečne cene klika.

Vedno je potrebno oglase meriti in v primeru Google oglaševanja v iskalnem omrežju najmanj od 10 do 30 dni. V tem času se intenzivno spremlja kakšna je konverzija oziroma kakšna je cena na konverzijo. Če rezultati niso po naših pričakovanjih se Google oglaševanje ustavi ali spremeni.

Google oglaševanje in REmarketing v Google iskalnem omrežju

Google oglaševanje z REmarketingom ali ponovnim trženjem se vspostavi v Google iskalnem omrežju na enak način kot navadno trženje z razliko, da se oglasi prikazujejo samo tistim obiskovalcem prilagojene vstopne strani, ki so nas že obiskali in so bodisi izvedli nakup ali so zapustili stran brez nakupa.

To so tisti obiskovalci, ki so obiskali našo spletno stran in potrdili prejem in namestitev “spletnih piškotkov”.

REmarketing ali ponovno trženje je zelo uspešen način oglaševanja, ker so obiskovalci o našem produktu ali storitvi že seznanjeni in nam bolj zaupajo, kot tistim produktom ali storitvam s katerimi se srečujejo prvič.

Google oglaševanje z dinamičnimi oglasi v Google iskalnem omrežju (DSA)

Google oglaševanje in dinamični oglasi DSA (Dynamic Search Ads) v Google iskalnem omrežju so še ena možnost Google oglaševanja.

Uporablja se za večje spletne strani, ki imajo veliko ponudb izdelkov kateri se pogosto spreminjajo.

Ta vrsta oglaševanja ni primerna za spletne strani, ki spreminjajo ponudbo vsak dan. Google enostavno ne more zaznati tako hitrih sprememb.

Z večimi dinamičnimi oglasi vsebinsko povežemo potencialne kupce na naše strani in jih poskušamo motivirati za nakup storitve ali izdelka. Dinamične oglase Google sam generira.

Google oglaševanje v prikaznem omrežju

Google oglaševanje v prikaznem omrežju (Google Display Network – GDN) se razlikuje od Google oglaševanja v iskalnem omrežju in sicer v tem, da se oglasi (oglasne pasice – bannerji) prikazujejo na spletnih mestih, ki omogočajo AdSense.

Google oglaševanje in REmarketing v Google prikaznem omrežju

REmarketing Google oglaševanje v Google prikaznem omrežju je prikazovanje oglasov obiskovalcev, ki so naše spletne strani že obiskali.

Oglasi se prikazujejo, ko obiskujejo druge spletne strani. Pravila so enaka, kot pri REmarketingu oglasov v prikaznem omrežju.

Da bi se REmarketing oglasi začeli prikazovati je potrebno v seznamu imeti vsaj 100 različnih obiskovalcev.

Google oglaševanje z dinamičnim REmarketingom v Google prikaznem omrežju

Google oglaševanje in dinamični REmarketing v Google prikaznem omrežju se malo razlikuje od dinamičnega REmarketing v Google iskalnem omrežju.

Razlika je v tem, da se obiskovalcu prikazuje oglas s točno določenim izdelkom ali storitvijo, ki si ga je že enkrat ogledal.

Oglasi se prikazujejo na osnovi priljubljenosti in vsebin, ki jih je obiskovalec že enkrat na naši spletni strani pogledal.

Na enem oglasu se lahko prikaže več različnih izdelkov ali storitev. Po kliku na oglas se obiskovalce preusmeri na točno določen URL naslov na katerem je ta izdelek, ki se oglašuje.

Naši piškoti ne škodijo, a brez njih vam ne moremo omogočiti sodobnih funkcionalnosti. Spletna stran za svoje delovanje in spremljanje statistike uporablja spletne piškotke. Z nadaljevanjem obiska strani soglašaš z njihovo uporabo. Prosimo, da s klikom na DA potrdite soglasje za uporabo piškotkov na naših straneh.Upravljavec spletnih mest na domeni studio-amaia.si, uporablja piškotke za namene zagotavljanja boljše funkcionalnosti in uporabniške izkušnje, varnosti, nemotenega delovanja spletnih portalov ter štetja uporabnikov na spletnem mestu. Uporabljamo tudi piškotke, izdane s strani Google inc.Piškotki iz skupine 1 so nujni in se vedno naložijo. Če kliknete »Nastavitve piškotkov« in določite, da ne želite sledenja piškotkov iz skupine 2 in 3 potem se ti piškotki ne bodo naložili. Namestitev piškotkov iz skupin 2 in 3 lahko upravljate sami in potrdite s klikom na »Posodobitev nastavitev«. Pojasnila glede uporabe spletnih piškotkov si lahko preberete na strani spletni piškotki. Vašo izbiro boste na tej napravi lahko vedno spremenili. Nastavitev piškotkov DA

Piškotki skupine 2

Analitični in funkcijski piškotki, s katerimi analiziramo promet na spletni strani. Z uporabo spletne strani se strinjate z namestitvijo. Če se s tem ne strinjate, ustrezno označite in teh piškotkov ne bomo namestili.

Piškotki skupine 3

Piškotki naših partnerskih storitev, kot so Facebook in Google. Ti piškotki omogočajo uporabo vtičnikov in funkcij na spletni strani, ki so povezane z njihovimi družbenimi omrežji in drugimi platformami ter za sledenje vaši uporabi njihovih storitev. Z uporabo spletne strani se strinjate z namestitvijo. Če se s tem ne strinjate, ustrezno označite in teh piškotkov ne bomo namestili. Lahko se zgodi, da vam v tem primeru nekatere zanimive funkcije spletne strani ne bodo na voljo.