Spletna trgovina

Spletna trgovinaNenad Matić2018-08-24T18:56:49+00:00

Spletna trgovina je odlično prodajno orodje izdelkov ali storitev. Vedno več podjetij se zaveda pomembnosti spletne prodaje. Zaradi vedno večje popularnosti je smotrno prodajo razširiti tudi na splet. Da smo pri tem učinkoviti je potreben spletno trgovino zasnovati na enostavnem, hitrem in zaupanja vrednem nakupu.

Še vedno obstaja nezaupanje kupcev pri plačevanju s kreditnimi karticami. Kar 80% kupcev bi speljalo nakup do konca, če bi zaupali podjetju, ki prodaja prek spletne trgovine.

Postopek nakupa v spletni trgovini

Ko se v potrošnikih vspodbudi želja po nakupu, le ti najprej pregledajo ponudbe na spletu. V tej fazi so v razmišljanju ali opraviti nakup  in sicer v spletnih trgovinah, ki jih že poznajo saj jim že zaupajo. Priporočila prijateljev in znancev zelo vplivajo na odločitev, katera spletna trgovina je zaupanja vredna in katera ne. Ko se potrošniki že odločijo za nakup in izberejo, katera spletna trgovina jim ponuja najbolj ugoden izdelek preidejo k nakupu. Pred nakupom se registrirajo v spletno trgovino in vpišejo vse podatke, ki so pomembni za dostavo naročenih izdelkov. Izbrane izdelke nato postavijo v virtualno košarico v kateri lahko med nakupom izdelke odstanjujejo, dodajajo ali celo izbrišejo vse izdelke iz košarice. Ko izbrane izdelke dokončno izberejo in želijo izvesti nakup se prijavijo z uporabniškim imenom in geslom, ki so ga pridobili pri postopku registracije. Na koncu še izberejo način plačila in dostave ter zaključijo oziroma potrdijo nakup.

Spletna trgovina mora imeti prilagojeno vstopno stran

Spletna trgovina mora biti izdelana in optimizirana pravilno, ker v nasprotnem primeru ne bomo dosegli željenega učinka. Ko obiskovalec obišče spletno trgovino na spletni strani ga na njej lahko zadrži samo uporabniku prijazna in pravilno marketinško naravnana spletna trgovina. Odločilne so prve sekunde obiska. Prilagojena vstopna stran je tista, ki bo odločila ali bomo obiskovalca spremenili v kupca.

Spletna trgovina na prilagojeni vstopni strani mora vsebovati:

  • vse aktualne ponudbe, akcije, prednosti in motivacijski pristop,
  • uporabniku prijazen grafični izgled spletne trgovine,
  • pregledno, enostavno in razumljivo vsebino,
  • iskalnik, ki je na vidnem mestu,
  • informacije in podatke od podjetja, ki so pomembni za nakup,
  • košarico, ki shranjuje vse izbrane izdelke za nakup, ipd.

Spletna trgovina ima svoje prednosti

  • Dostopnost nakupa 24 ur na dan, 7 dni v tednu.
  • Nakup izvedemo hitro in kar od doma ali službe.
  • Nakupni proces je zelo hiter. Izdelek lahko dobimo že naslednji dan.
  • Preglednost izdelkov v primerjavi s klasično trgovino.
  • Manjši stroški (brez najemnine, stroškov obratovanja, plače, ipd.)
  • Ne smemo pozabiti, da je spletna trgovina cenejša rešitev od klasične trgovine.
  • Enostavna oddaja naročila.

Za podjetja je spletna trgovina celo boljša rešitev od klasične trgovine, ker lahko sledijo, analizirajo in merijo nakupovalni proces in navade kupcev. Pridobljeni podatki lahko kupcem, ki ponovno obiščejo prodajalno ponudijo točno tisto, kar jih zanima.

Možnosti plačila v spletni trgovini

Priporočljivo je, da ima spletna trgovina več različnih načinov plačila pri nakupu izdelka. S tem omogočimo kupcu lažje odločanje glede na njegove plačilne navade.

Spletna trgovina ima lahko možnost plačevanja:

  • po prevzetju,

    Najbolj uporaben način plačevanja v slovenskih spletnih trgovinah.

  • s kreditno kartico

    V Sloveniji ta vrsta plačila ni najbolj priljubljena, ker je pri kupcih še vedno visoka stopnja nezaupanja pri spletnem nakupovanju.

  • s prenosnim telefonom

    Tudi ta vrsta plačevanja v Sloveniji ni najbolj priljubljena zaradi visoke stopnje nezaupanja pri spletnem nakupovanju.

  • po predračunu

    Za kupca ta način predstavlja velik rizik, ker ni prepričan ali bo po plačilu dobil izdelek. Po drugi strani pa kupcu vzame precej časa za plačevanje. V Sloveniji precej nepriljubljen način plačila.

  • s kartičnim plačevanjem

    Najbolj priljubljen in zaupanja vreden je spletni plačilni servis PayPal. V Sloveni je ta način plačevanja zelo priljubljen.

Varnost spletne trgovine

Glede na številne zlorabe, ki se dogajajo pri elektronskem poslovanju so kupci upravičeno previdni pri nakupih na spletu. Podjetja, ki imajo spletno trgovino se še kako zavedajo, da je potrebno izpostaviti varnost prodaje in nakupa. S tem povečujejo pri kupcih zaupanje in posledično prodajo. Spletna trgovina, da zadosti tem pogojem mora uporabljati kodiran prenos informacij in to enostavno izvede z uporabo SSL certifikata. Certifikatov za tovrstno zaščito je mnogo. SSL certifikat nam poveča kredibilnost, zaupanje ter obisk spletne strani (spletne trgovine).

Več o SSL cetrifikatih si lahko preberete na strani Strežniški SSL certifikat.

Spletna trgovina in Email marketing

Glede na to, da ima večina, ki brska po spletu že svoj elektronski naslov je smiselno razmišljati o Email oglaševanju. Z masovnim pošiljanjem elektronskih sporočil v smislu povečanja prepoznavnosti in razširjanju ponudbe je danes kar nujno potrebno, da bi povečali prodajo. Konkurenca je danes velika zato je potrebno vedno znova ponujati ugodnosti in popuste, ter potrošnike o tem tudi obveščati. Vsak kupec, ki je opravil nakup v spletni trgovini je vpisal pri registraciji tudi svoj email naslov. To lahko izkoristimo za razna obveščanja o novostih in jih skušamo animirati za ponovni nakup.

Prednost Email marketinga za spletno trgovino

Največja prednost in korist je definitivno ta, da lahko vsako Email kampanjo natančno merimo in s tem ugotavljamo njeno uspešnost ali neuspešnost. Z Email kampanjo spoznamo potrebe in želje potrošnikov kar bo vplivalo, da bo spletna trgovina bolje poslovala.

Pravilno optimizirana spletna stran je osnova za izgradnjo uspešne spletne trgovine!

Trendi spletnih trgovin

Spletna trgovina se mora vedno znova prilagajati potrošnikom in na splošno spletnemu trgu povpraševanja in poslovanja.

Danes spletna trgovina mora omogočati vsaj:

  • Prodajo prek mobilnih naprav.

    45% potrošnikov kupuje prek mobilnih naprav
    71% več denarja porabijo potrošniki pri nakupu prek mobilnih naprav
    92% potrošnikov bi si želelo, da je spletna trgovina prilagojena mobilnim napravam
    80% izdelkov se kupi prek iskalnika mobilnih naprav

    Spletna trgovina, ki je prilagojena mobilnim napravam je tako enostavna, hitra, odzivna in prilagojena vsem zaslonom mobilnih naprav.

  • Prisotnost na socialnem omrežju Facebook

    Socialno omrežje, kot je Facebook je idealno orodje za predstavitev izdelkov iz spletne trgovine. Namen je približati ponudbo uporabnikom socialnega omrežja in jih preusmeriti v spletno trgovino.

  • Osebni pristop

    Tu gre predvsem za odnos s kupci, ki so v spletni trgovini že opravili nakup. Ker so se pred tem registrirali in pustili svoje podatke le te lahko uporabimo za osebni nagovor pri ponovnem obisku. Ogovorimo jih z imenom in ponudimo izdelke, ki so za njih zanimivi. Spletna trgovina si zapomni, kaj je posamezni kupec kupoval in na podlagi njegovih želja in potreb predlaga ponudbo. S takšnim načinom komunikacije se bo definitivno povečala prodaja.

  • Nagrado za zveste kupce

    Težko je pridobiti nove kupce, še težje je obdržati obstoječe. Pokažimo našim kupcem, da so za nas nekaj posebnega in da spoštujemo, ker so že kupovali v spletni trgovini. Ponudimo jim dodatne popuste pri naslednjem nakupu, brezplačno dostavo ali celo darilo za zvestobo.

  • Boljšo navigacijo

    Poenostavimo navigacijo in jo naredimo bolj pregledno. Pri tem vpoštevamo, da ne pretiravamo s kompleksnostjo kategorij. Večjo preglednost in enostavnost dosežemo, če v prvem nivoju uporabljamo maksimalno 4 kategorije.

  • Bolj natančen in htrejši iskalnik

    Danes spletna trgovina mora omogočati hiter in pregleden iskalnik. Posebaj je to pomembno pri spletnih trgovinah, ki imajo veliko prodajnih artiklov. Pri takšnem številu je nujno uporabiti filter za prikaz željenih rezultatov isklanja.

  • Hiter nakup

    Spletna trgovina ne sme imeti veliko korakov za izvedbo nakupa. To bo marsikoga odvrnilo od nakupa. Nakup mora biti enostaven in čim manj koraki do zaključka.

Optimizacija spletne trgovine

Spletna trgovina je namenjena prodaji izdelkov in orodje, ki nam prinaša zaslužek. Kot smo optimizirali spletno stran z razlogov boljšega pozicioniranja v iskalnikih in boljše uporabniške izkušnje je potrebno tudi spletno trgovino optimizirati za boljšo prepoznavnost in posledično večjo prodajo izdelkov.

Nekaj predlogov za pravilno optimizacijo spletne trgovine:

  • Pravilem opis artikla

    Pri opisu artikla se kar razpišite in ne pisati vsebine po alinejah. Kot je pri optimizaciji spletne strani pomembna količina vpisanega besedila in ključnih besed je tako pomembna količina vsebine tudi pri optimiziranju spletne trgovine. To bo vplivalo na boljše pozicioniranje artiklov v iskalniku.

  • Unikatni opis artiklov

    To pravilo velja tako za vsebino na spletni strani, kot tudi pri opisu artiklov v spletni trgovini. Če boste kopirali vsebino iz drugih virov si boste naredili več škode kot koristi. Vsebina na splošno na spletu mora biti unikatna, ker bodo Googlovi pajki spremljajo objavljeno vsebino na spletu in bodo sankcionirali vsakega, ki jo dobesedno prepisuje.

  • Unikatni H1 in URL naslov

    Pri optimizaciji produktne strani moramo biti pozorni, da je glavni naslov H1 in URL naslov unikaten pri vsakem artiklu in da vsebujeta ključne besede po katerih želimo, da smo vidni v iskalniku. Izbor URL naslova je zelo pomemben dejavnik pri optimizaciji spletne trgovine.

Spletna trgovina
Ocenite to objavo
Upravljavec spletnih mest uporablja piškotke za namene zagotavljanja boljše funkcionalnosti in uporabniške izkušnje, varnosti, nemotenega delovanja spletnih portalov ter štetja uporabnikov na spletnem mestu. Prosimo, da s klikom na DA potrdite soglasje za uporabo piškotkov. Pojasnila glede uporabe spletnih piškotkov si lahko preberete na strani spletni piškotki. Nastavitev piškotkov DA

Piškotki skupine 2

Analitični in funkcijski piškotki, s katerimi analiziramo promet na spletni strani. Z uporabo spletne strani se strinjate z namestitvijo. Če se s tem ne strinjate, ustrezno označite in teh piškotkov ne bomo namestili.

Piškotki skupine 3

Piškotki naših partnerskih storitev, kot so Facebook in Google. Ti piškotki omogočajo uporabo vtičnikov in funkcij na spletni strani, ki so povezane z njihovimi družbenimi omrežji in drugimi platformami ter za sledenje vaši uporabi njihovih storitev. Z uporabo spletne strani se strinjate z namestitvijo. Če se s tem ne strinjate, ustrezno označite in teh piškotkov ne bomo namestili. Lahko se zgodi, da vam v tem primeru nekatere zanimive funkcije spletne strani ne bodo na voljo.