Socialna omrežja ali družabna omrežja so socialne mreže storitev.

Socialna omrežja

Socialna omrežja

Socialno omrežje je sestavljeno iz različnih vrst uporabnikov, med katerimi ima vsak svoj profil. Socialna omrežja so spletna mesta, ki omogočajo posameznikom ali podjetjem ustvariti javni profil in si ustvariti seznam uporabnikov, s katerimi si delijo vsebino.

    Ali želite svetovanje?

    Obdelavo osebnih podatkov izvajamo na podlagi našega zakonitega interesa. Več o obdelavi lahko izveste tukaj.


    Živimo v času, ko je uporaba interneta nekaj samoumevnega. Vsako leto je obiskanost socialnih omrežij večja. Podjetja vedno bolj oglašujejo prek socialnih omrežij, saj socialna omrežja omogočajo večjo prepoznavnost dejavnosti, storitve ali same blagovne znamke.

    Podjetja, ki imajo razvit marketing, se vedno bolj zavedajo, kako pomembno je, da so v koraku s časom in kako bi lahko bila bolj aktivna pri oglaševanju prek socialnih omrežij saj med drugim s takšnim oglaševanjem vabijo potencialne stranke na svojo spletno stran, kjer bodo bolj podrobno predstavili svoje izdelke ali storitve.

    Socialna omrežja so zelo učinkovito orodje spletnega marketinga. Danes se podjetja še kako dobro zavedajo pomembnosti spletnega oglaševanja na socialnih omrežjih.

    socialna omrežja - povezovanje

    S spletnim marketingom premišljeno, načrtovano in uspešno integriramo poslovno strategijo. Socialna omrežja so idealen kanal za interakcijo s kupci, informiranje o ponudbi ali oglaševanje.

    Pravila komuniciranja

    • “Bodite aktivni“
      Na socialnih omrežjih se vse vrti okoli interakcije in deljenja informacij, zato je zelo pomembno, da podjetje neprestano skrbi za sveže, nove vsebine in se aktivno vključevati v razpravo s svojimi potencialnimi kupci.
    • “Bodite zanimivi“
      Če podjetje želi, da se uporabniki socialnih omrežij ukvarjajo z njimi mora najprej spremljati te porabnike in ugotoviti, kaj jih zanima, o čem se želijo pogovarjati in kaj vzbudi njihov interes, šele nato sledi oblikovanje vsebine, ki ustreza njihovim pričakovanjem.
    • “Bodite skromni“
      Pomembno je, da podjetje sprva nameni nekaj časa raziskovanju socialnega omrežja in njegovih možnosti ter pravilih uporabe, šele nato sledi aktivna uporaba z namenom pridobivanja lastnih koristi.
    • Bodite “neprofesionalni“

    Priporočljivo je, da se podjetja pri svojih objavah na socialnih omrežjih pa naj bodo to komentarji, vrašanja, objave ali druga sporočila, izogibajo pretirane profesionalnosti, saj je povprečni uporabnik bolj dovzeten za osebne objave, ki so podobne njegovemu načinu komuniciranja s prijatelji. Uporabnik mora imeti ves čas občutek, da mu je omogočena svobodna in sproščena komunikacija s podjetjem.

    • “Bodite pošteni“
      Poštenost in spoštovanje sta ključna za dolgoročni uspeh podjetja pri uporabi socialnih omrežij.

    Socialna omrežja in njene prednosti

    Nizki stroški

    Večina socialnih omrežij nudi brezplačno registracijo in uporabo v različne namene. Poleg tega nekatera socialna omrežja omogočajo tudi določene oblike plačljivih objav, Kar je priporočljivo iskoristiti pri trženju in promociji izdelkov ali storitev, ker so cene plačljivih objav nizke v primerjav z objavami v drugih medijih.

    Krepitev blagovne znamke

    V okviru socialnih omrežij lahko podjetje blagovni znamki poveča ugled in prepoznavnost.

    Zvestoba

    Krepitev zvestobe podjetja dosežejo z rednimi, poštenimi in všečnimi objavami. Uporabniki socialnih omrežij podjetje prepoznavajo kot kakovostno in zaupanja vredno ter njihovo vsebino vedno bolj delijo med svojimi prijatelji na socialnih omrežjih in tako širijo glas o podjetju, njegovih izdelkih ali storitvah.

    Izgradnja zaupanja

    Socialna omrežja temeljijo na dvostranski komunikaciji in izgradnji osebnih odnosov med podjetjem in potencialnim kupcem. Če podjetje posreduje relevantne in verodostojne vsebine in pri tem vspostavi spoštljiv odnos s potencialnimi kupci kar hitro pridobi zaupanje teh ljudi.

    Virusno trženje

    Podjetja svojim zvestim privržencem prek socialnih omrežij ponudijo všečno vsebino in potem oni to isto vsebino delijo naprej med prijatelji socialnih omrežij.

    Merljivi rezultati

    Merimo lahko na primer število obiskov spletne strani podjetja z določenega socialnega omrežja, iz katerih krajev prihajajo, njihovo starost, odstotek uspešnih interakcij med podjetjem in kupci, ipd.

    Socialna omrežja in njene prednosti

    Nizki stroški

    Večina socialnih omrežij nudi brezplačno registracijo in uporabo v različne namene. Poleg tega nekatera socialna omrežja omogočajo tudi določene oblike plačljivih objav, Kar je priporočljivo iskoristiti pri trženju in promociji izdelkov ali storitev, ker so cene plačljivih objav nizke v primerjav z objavami v drugih medijih.

    Krepitev blagovne znamke

    V okviru socialnih omrežij lahko podjetje blagovni znamki poveča ugled in prepoznavnost.

    Zvestoba

    Krepitev zvestobe podjetja dosežejo z rednimi, poštenimi in všečnimi objavami. Uporabniki socialnih omrežij podjetje prepoznavajo kot kakovostno in zaupanja vredno ter njihovo vsebino vedno bolj delijo med svojimi prijatelji na socialnih omrežjih in tako širijo glas o podjetju, njegovih izdelkih ali storitvah.

    Izgradnja zaupanja

    Socialna omrežja temeljijo na dvostranski komunikaciji in izgradnji osebnih odnosov med podjetjem in potencialnim kupcem. Če podjetje posreduje relevantne in verodostojne vsebine in pri tem vspostavi spoštljiv odnos s potencialnimi kupci kar hitro pridobi zaupanje teh ljudi.

    Virusno trženje

    Podjetja svojim zvestim privržencem prek socialnih omrežij ponudijo všečno vsebino in potem oni to isto vsebino delijo naprej med prijatelji socialnih omrežij.

    Merljivi rezultati

    Merimo lahko na primer število obiskov spletne strani podjetja z določenega socialnega omrežja, iz katerih krajev prihajajo, njihovo starost, odstotek uspešnih interakcij med podjetjem in kupci, ipd.

    Socialna omrežja in trendi uporabe pri trženju

    Cilj ni samo privabljanje potencialnih kupcev na spletno stran podjetja ampak izgradnja trajnih odnosov s kupci s katerimi se vspostavi dvostranska komunikacija in s tem zaupana pomembna vloga v sooblikovanju celotne podobe podjetja v virtualnem okolju.

    Prednost podjetij na socialnih omrežjih:

    Socialna omrežja imajo velik marketinški potencial. Strategija nastopa na socialnih omrežjih vpliva na off-site spletno optimizacijo spletne strani. Off-site optimizacija je na kratko marketing oz. aktivnost na drugih spletnih mestih, ki kažejo na našo spletno stran (linki na našo spletno stran, promocija naše spletne strani, povečan obisk na našo spletno stran, ipd.)

    Socialna omrežja so pomemben dejavnik, ki pomagajo da:

    • se bolje pozicionira spletna stran v iskalnikih,
    • poveča promet na spletni strani,
    • se poveča prodaja,
    • ceneje promoviramo podjetje,
    • podjetja dosežejo boljši ugled in posledično zaupanje,
    • so podatki ažurni,
    • izboljšamo odnosi z obstoječimi ali potencialnimi kupci,
    • smo vedno v stiku z ljudmi,
    • pridobimo več kontaktov,
    • utrdimo položaj podjetja,
    • vspostavimo dober glas in prepoznavnost podjetja, ipd.

    Nekateri cilji, ki jih podjetja morajo doseči s socialnimi omrežji:

    • Dokazati strokovnost.
    • Vspostaviti oziroma pridobiti zaupanje.
    • Postati avtoriteta.
    • Umestiti se v sam vrh iskalnih rezultatov na Googlu.

    Ko boste enkrat dosegli tak nivo, boste brez večjih naporov pridobivali nove sledilce. Ne bo več borba za vsakega sledilca, kot na samem začetku.

    Google ponuja najbolj kvalitetne rezultate v iskalniku. Kvaliteto ocenjuje po tem koliko je vsebina zanimiva uporabnikom socialnih omrežij v smislu komentiranja, všečkanja, ipd. S tem se sporoča Googlu, da so uporabniki z nami zadovoljni in tako nam Google zvišuje avtoriteto domene.

    Socialna omrežja so postala eden od pomembnih dejavnikov, ki vplivajo na rangiranje spletne strani v iskalnih rezultatih zato morajo biti del naše spletne marketinške strategije.

    Katera socialna omrežja naj podjetja spremljajo?

    socialna omrežja - Facebook

    Večina uporablja Facebook za zabavo. Podjetja pa za pridobivanje zaupanja in prepoznavnosti blagovne znamke, storitve ali izdelka. Postavljajte vprašanja svojim obiskovalcem vendar ne sprašujte zakaj, vprašajte raje kako, kje kdaj ali kdo. Bolj ko je objava všečkana ali komentirana, bolje je lahko vidna ostalim uporabnikom Facebook-a. Ispostavljenost podjetja je lahko s tem večja.

    socialna omrežja - LinkedIn

    Je najbolj poslovno orjentirano socialno omrežje. Uporablja ga več kot 100 miljonov poslovnežev. Glavni namen tega omrežja je, zaposlovanje in promocija. Spremljati “LinkedIn encers” za prikaz vaše strokovnosti in strokovnost vašega podjetja. Pozorni ste na vprašanja in odgovore, ki se tičejo vašega podjetja. S kvalitetnimi odgovori si lahko pridobite naziv “best answer”. To izglasujejo tisti, ki so prebrali vaš odgovor.

    socialna omrežja - Twitter

    Tu lahko stopite v kontakt z novodobnimi intelektualci, ter ste pozorni na vprašanja in odgovore, ki se tičejo vašega podjetja. Ponudite rešitve, odgovore in gradite na pridobivanju zaupanja in prepoznavnosti blagovne znamke, storitve ali izdelka. Spremljajo se povratne informacije o vaši blagovni znamki, storitvah ali dejavnostih. Pomembna je hitra odzivnost (idealno 15 minut) ali vsaj isti dan.

    socialna omrežja - blog

    Pisanje, branje in komentiranje mora biti večji del marketinške strategije. Je odličen način za oblikovanje vsebine, ki dviga število obiskovalcev vaše spletne strani.
    Komentiranje je odličen način kako razširiti prepoznavnost. Pri pisanju vedno vstavite povezavo do vaše spletne strani. Vspostavljanje svojega bloga je še boljša rešitev.

    Socialna omrežja in kako povečati uspešnost za 30%?

    Uspešnost na socialnih omrežjih lahko povečamo če:

    • komuniciramo s “feni” tudi po delovnem času,
    • smo bolj aktivni ob četrtkih in petkih,
    • kontaktiramo tudi ob vikendih (najbolj v nedeljo zvečer),
    • objavljamo vsaj 4 krat na teden,
    • zastavljamo vprašanje po objavi (ne sprašujemo zakaj ampak kje, kdaj, kako, in ali bi),
    • ne brišemo komentarjev “fenov”, čeprav nas spravljajo v zadrego.

    Kako lahko merimo socialna omrežja in njihov uspeh?

    • Merilo uspeha je število “fanov”, ki jih imamo ter koliko in kako se odzivajo na naše objave.
    • Uspeh se znotraj Facebook strani spremlja z “Facebook insights”.
    • Linke, ki jih objavimo naj imajo možnost sledenja na primer z UTM kodo znotraj Google Analitics ali drugimi števci aktivnosti povezav.

    Vnesemo kodo in spremljamo promet, koliko “fenov” je kliknilo na vašo povezavo. Spremljamo lahko tudi uspešnost objave. Koliko “fanov” na primer postane tudi dejansko kupec storitve ali izdelka.

    • Merjenje uspeha z analizo sentimenta.

    Analiza sentimenta ali rudarjenje mnenja razumemo kot odnos pisca ali govorca o določeni temi. Tu se ugotavlja ali je določena tema všečna ali ne, kakšno je mnenje, kakšna čustva so do te tematike in v kakšem afektu je bil tekst napisan. S pomočjo analize sentimenta, lahko postane podjetje bolj učinkovit pri izvajanju marketinga. Širjenje informacij od ust do ust je bil vedno učinkovit način marketinga, tako v pozitivnem kot negativnem smislu. Spremljanje odzivnosti in neodzivnosti “fanov” je osnovna marketinške strategije zato se moramo potruditi in se jim prilagoditi.

    Ne smemo pozabiti, da so naši “fani” prišli na Facebook se zabavat, zato ne smemo pretiravati s prodajo, temveč jih moramo zabavati!

    Socialna omrežja v Sloveniji

    55% ljudi se poslužuje iskanja za nakup prek spleta
    65% uporabnikov pametnih telefonov uporablja mobilnik za iskanje po spletu
    60% uporabnikov išče informacije o izdelkih ali storitvah prek mobilnih naprav
    43% uporabnikov išče informacije o potovanjih
    37% uporabnikov išče informacije o restavracijah in barih
    39% uporabnikov išče oglase za delo

    Googlovi lokalni rezultati iskanja

    Iskalnik Google za prikazovanje rezultatov uporablja lokalne podatke. Pri uporabnikih stacionarnih računalnikov in naprav Google določa lokacijo na podlagi IP naslova uporabnika. Pri uporabnikih, ki iščejo prek mobilnih naprav pa Google določa lokacijo na podlagi GPS sistema.

    5/5 - (8)